چگونه تیغ ریش تراش فیلیپس را تیز کنیم؟

چگونه تیغ ریش تراش فیلیپس را تیز کنیم؟

ماشین اصلاح یا ماشین ریش تراش یکی از وسایل ضروری برای آقایان است و تهیه یک ماشین اصلاح مناسب به آن‌ها کمک می‌کند تا حساسیت پوستی پیدا نکنند. از جمله مشکلاتی که در اثر استفاده ماشین اصلاح نادرست برای صورت اتفاق می‌افتد، جوش زدن و خراب شدن پوست است. این روزها ریش تراش فیلیپس سهم قابل توجهی در بازار لوازم برقی دارد. برند فیلیپس، مدل‌های مختلفی از ریش تراش را تولید می‌کند که بر اساس ویژگی‌های مورد نظر خود می‌توانید مدل مناسب را از نمایندگی فیلیپس تهیه کنید.

نحوه تیز کردن تیغ ریش تراش فیلیپس

تفاوت تیغ در ریش تراش‌های‌ فیلیپس

عمده تفاوت بین ریش تراش‌های فیلیپس در تیغه‌های آن‌ها است که با توجه به کارایی موردنظر خود و پوستتان می‌توانید ریش تراش دلخواه خود را انتخاب کنید. یکی از مدل های ریش تراش فیلیپس، ماشین اصلاح صورت چرخشی است که در ماشین اصلاح چرخشی، سه یا چهار تیغه دایره‌ای شکل وجود دارد که با سرعت بالا در تمام جهت‌ها چرخیده و کارایی مناسبی دارند. ماشین اصلاح فویلی، سری مستطیلی شکل و تیغه‌های توری دارد که کمترین تماس را با پوست پیدا می‌کنند و موهای صورت را به راحتی جدا می‌کنند. ویژگی مهم این ریش تراش این است که تیغه‌های زیاد و متغیری دارد. نکته‌ای که هنگام استفاده از ماشین اصلاح فویلی وجود دارد این است که باید ریش تراش را با سرعت بالا در جهت‌های مختلف روی پوست صورت خود حرکت دهید.

چرا تیغ ریش تراش فیلیپس کند می‌شود؟

دلایل متعددی برای کند شدن تیغ ریش تراش فیلیپس وجود دارد که نه تنها ریش تراش فیلیپس بلکه تمام ریش تراش‌ها ممکن است به این دلایل کند شوند. تمیز نکردن دائم تیغه‌ها، جمع شدن بیش از حد موهای زائد بین تیغه‌ها، قرار گرفتن تیغه‌های ریش تراش در معرض آب و رطوبت از جمله دلایل کند شدن تیغ ریش تراش فیلیپس هستند. سایر عواملی که باعث کند شدن تیغه ریش تراش فیلیپس می‌شوند عبارتند از: استفاده طولانی مدت و استحکاک به مرور زمان، استفاده نادرست از ریش تراش فیلیپس، زنگ زدن تیغه‌ها و روغن کاری نکردن ریش تراش فیلیپس.

تیز کردن تیغ ریش تراش فیلیپس

مراحل تیز کردن تیغ ریش تراش فیلیپس

تیغ ریش تراش فیلیپس در اثر استفاده زیاد و طولانی مدت کند می‌شود. یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد که از ریش تراش استفاده می‌کنند این است که تیغ‌های کند شده را تیز کنند. با تیز کردن تیغ ریش فیلیپس می‌توانید به درستی از آن استفاده کنید. برای تیز کردن تیغ ریش تراش فیلیپس طی مراحلی که در ادامه بیان می‌کنیم پیش بروید: 1. ابتدا تیغ ریش تراش را به خوبی زیر دوش آب گرم بشویید تا تمیز شود. این گونه آلودگی‌های موجود روی تیغ به خوبی از بین خواهد رفت. 2. بعد از شستشو زیر آب گرم با استفاده از محلول آب و الکل تیغ را تمیز کنید. 3. با استفاده از میز شارپنر تیغ ریش تراش فیلیپپس را تیز کنید. تیز کردن تیغ ریش تراش فیلیپس با میز شارپنر موجب محکم شدن تیغ و افزایش کارایی ریش تراش می‌شود. 4. در مرحله آخر بعد از تیز کردن تیغ ریش‌تراش فیلیپس، آن را با آب سرد و خنک شستشو دهید. آب سرد به  بهبود عملکرد آن تیغ ریش‌تراش فیلیپس کمک می‌کند.

تیغ ریش تراش فیلیپس را چگونه تیز کنیم؟

بهترین وسیله برای تیز کردن تیغ ریش تراش فیلیپس

از تجهیزات مختلفی می‌توان برای تیز کردن تیغ ریش تراش فیلیپس استفاده کرد. شارپنر یکی از این وسایل است که با دقت بالا تیغ ریش تراش را تیز نموده و بعد از تیز کردن تیغ تا مدت طولانی می‌توانید از آن استفاده کنید. وسیله دیگری که برای تیز کردن تیغ ریش تراش فیلیپس استفاده می‌شود، چرخ تیغ است. با چرخ تیغ می‌توانید با سرعت بیشتری تیغ ریش تراش فیلیپس را تیز نمایید. تفاوتی ندارد با چه وسیله‌ای تیغ ریش تراش فیلیپس را تیز می‌کنید. نکته مهم این است که بعد از تیز کردن تیغ ماشین اصلاح فیلیپس، پیچ‌ها و تیغه را به همان صورتی که باز نمودید، سر جای خود قرار دهید و پیچ‌ها را ببندید. چنانچه به درستی این کار را انجام ندهید. ممکن است ماشین اصلاح فیلیپس روشن نشود و به درستی کار نکند.

نکته مهم بعد از تیز کردن تیغ ریش تراش فیلیپس

اگر کارهایی که در ادامه بیان می‌کنیم انجام دهید، تیغه‌های ریش تراش فیلیپس عملکرد بهتری خواند داشت. بعد از قرار دادن تمام قطعات ریش تراش در جای خود، شروع کنید تیغه‌ها را با روغن مخصوص روغن کاری نمایید. در این مرحله استفاده از دو قطره روغن کافی است. در صورت استفاده از روغن زیاد، تیغه‌ها خیلی روغنی شده و ممکن است مانند روز اول کارایی نداشته باشند. بعد از این که ماشین ریش تراش فیلیپس را روغن کاری نمودید، بگذارید حدود یک دقیقه ریش تراش روشن بماند تا از روغن کاری شدن مناسب دستگاه و عملکرد صحیح قطعات ریش تراش مطمئن شوید.

محصول مرتبط: خرید ماشین ریش تراش فیلیپس s5588/30

نکات ایمنی تیز کردن تیغ ریش تراش فیلیپس

آموزش تیز کردن تیغ ریش تراش فیلیپس

از جمله عواملی که باید هنگام تیز کردن تیغ ریش تراش فیلیپس به آن توجه کنید این است که حتما از دستکش استفاده نمایید تا مانع از بریدگی دست‌ها و آسیب دیدن پوستتان شوید. تیغه‌ها را با دقت روی شارپنر، سنگ تیزکنی یا هر وسیله‌ای دیگری که با تیغه‌ها را تیز می‌کنید، حرکت دهید. چنانچه خیلی تیغه‌ها کند شده‌اند و حتی تیز کردن روی آن‌ها اثر ندارد، راه بهتر این است که تیغ‌ها را تعویض کنید و تیغه نو برای ریش تراش فیلیپس تهیه کنید.

محصول مرتبط: ماشین ریش تراش فیلیپس s1121

جلوگیری از کند شدن تیغ ریش تراش فیلیپس

برای جلوگیری از کند شدن تیغ ریش تراش فیلیپس از تیغ‌های ضدزنگ استفاده کنید. بعد از هر بار استفاده از ریش تراش فیلیپس، تیغ‌ها را به خوبی تمیز کنید. از پاک‌کننده‌های مخصوص برای تمیز کردن تیغ استفاده کنید و بعد تیغ‌ها را خشک نمایید. مایع شستشو ریش‌تراش نورلکو مدل CC1252 به عنوان بهترین مایع تمیزکننده ریش تراش فیلیپس است. با این مایع شستشو می‌توانید توری و تیغه دستگاه را جرم‌گیری نمایید. این تمیزکننده نسبت به شستشو با آب 10 برابر خاصیت تمیزکنندگی بیشتری دارد. از یک روغن برای تیغ‌ها استفاده کنید. تیغه‌ها را به طور مرتب روغن‌کاری نمایید تا از زنگ زدگی و کند شدن تیغ‌ها جلوگیری نمایید.

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه تیغ ریش تراش فیلیپس را تیز کنیم؟»

  1. احمد مخصوصی

    سلام وقت بخیر ، من یک ماشین فلیپس مدل HQ6990 دارم ، خواستم از شما نحوه روغن کاری این دستگاه رو بپرسم .
    لطفت راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر. برای این کار ابتدا دستگاه رو وخاموش و تمیز کنید. بعد چند قطره روغن ماشین‌تراش روی تیغه‌ها بزنید و دستگاه رو روشن کنید تا روغن پخش بشه. ماهی یک‌بار این کار رو تکرار کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایندگی محصولات فیلیپس

فیلیپس هوم | Philips-home نمایندگی برند فیلیپس ، عرضه کننده کلیه محصولات این برند با کیفیت ، از جمله انواع لوازم خانه و آشپزخانه فیلیپس و لوازم بهداشتی و شخصی برقی با بهترین قیمت می باشد. به همراه خرید محصولات فیلیپس گارانتی 24 ماهه شرکت ایران فیلیپس را دریافت خواهید کرد. برای خرید اینترنتی آنلاین و خرید حضوری لوازم خانگی فیلیپس با بهترین قیمت با ما در تماس باشید.

آدرس :

خیابان ری - سه راه امین حضور - مجتمع تجاری خلیج فارس - طبقه منفی ۱ - واحد ۱۳۶

تلفن ثابت :

021-33546137

تلفن همراه :

09128457865

ایمیل :

info@philps-home.com

اسکرول به بالا