علت کف ندادن اسپرسوساز فیلیپس

5 علت کف ندادن اسپرسوساز فیلیپس

قهوه یک نوشیدنی محبوب و پرطرفدار در اکثر نقاط جهان است که در مقادیر و اشکال متفاوت تهیه می‌شود. این نوشیدنی محبوب به شکل اسپرسو، لاته، کاپوچینو، موکا و… تهیه می‌شود که برای درست کردن تمامی آن‌ها از دستگاه‌های پیشرفته‌ای مانند اسپرسوساز فیلیپس استفاده می‌شود. نکته‌ای که برای اکثر طرفداران و مصرف‌کنندکان قهوه وجود دارد، کف یا فوم روی قهوه است. گاهی اوقات پیش می‌آید که قهوه به اندازه کافی کف نمی‌کند و باعث ناراحتی طرفداران قهوه می‌شود. دلایل متفاوتی باعث کف نکردن قهوه می‌شوند که ممکن است مربوط به دستگاه یا سایر موارد باشد.

نکته‌ای که مهم است، این است که اگر مشکل کف نکردن قهوه در اسپرسو ساز فیلیپس مربوط به دستگاه باشد، بهتر است قبل از این‌که دیر شود برای تعمیر آن دست به کار شد تا جلوی آسیب‌های بزرگ‌تر و بدتر به دستگاه اسپرسو ساز فیلیپس را بتوان گرفت.

چرا اسپرسوساز فیلیپس کف نمی دهد

1. مشکل در نازل بخار و پرتافیلتر؛ دلیل اصلی کف نکردن قهوه در اسپرسوساز فیلیپس

همان‌طور که گفتیم، اگر دستگاه اسپرسوساز فیلیپس شما یا قطعات آن دچار آسیب شده باشند، بدیهی است که بر میزان کف قهوه ساخته شده توسط آن اثرگذار است. برای مثال، آسیب دیدن یا نادرست استفاده کردن از نازل بخار و پرتافیلر تاثیر شگرفی بر کیفیت و فوم تولید شده در قهوه شما می‌گذارد. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که اصلا پرتافیلر چیست؟ پرتافیلر در دستگاه اسپرسو ساز جلوی ورود تفاله قهوه به نوشیدنی را می‌گیرد و دمای آن بر کف کردن قهوه نیز اثرگذار است. برای مثال، اگر پرتافیلر سرد باشد، فوم یا کف روی قهوه کاهش می‌یابد یا محو می‌شود. اگر قبل از استفاده کردن از دستگاه اسپرسوساز، پرتافیلر آن را مدتی درون آب داغ قرار دهید، به هنگام آماده شدن قهوه، جلوی کف کردن آن را نمی‌گیرد.

البته اگر دلیل کف نکردن یا فوم روی قهوه سرد بودن پرتافیلر باشد، می‌توان با گرم کردن آن، این مشکل را برطرف کرد. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است جلوی کف کردن قهوه را بگیرد، رسوب موجود در دریچه نازل بخار و جلوگیری از خارج شدن بخار دستگاه اسپرسوساز فیلیپس است. برای افزایش کارایی دستگاه اسپرسوساز فیلیپس، بهتر است هر از چند گاهی برای سرویس کردن آن اقدام بفرمایید.

دلیل اصلی کف ندادن اسپرسوساز فیلیپس

2. کیفیت پایین یا آسیاب نادرست؛ دلیل کف نکردن قهوه در دستگاه اسپرسوساز فیلیپس

همان‌طور که می‌دانید، کیفیت قهوه یکی از مهم‌ترین دلایل کف کردن یا کف نکردن قهوه در اسپرسوساز فیلیپس است. اگر دانه‌های قهوه به خوبی و مناسب برای دستگاه اسپرسوساز فیلیپس آسیاب نشده باشند، ممکن است فوام قهوه به شکلی که مورد علاقه ماست درنیاید. به عنوان مثال، اگر دانه‌های قهوه به اندازه کافی آسیاب نشده باشند و درشت‌تر از حد مورد نیاز برای استفاده در دستگاه اسپرسوساز فیلیپس باشند، عصاره قهوه خروجی به اندازه کافی غلیظ نیست و بدون کف و فوم یا همراه کف و فومی اندک است.

اگر دانه‌های قهوه، بیش از اندازه‌ای که لازم است ریز باشند، نوشیدنی قهوه خارج شده از دستگاه دارای فومی بیش‌تر از حد معمول است که مجددا این مورد نیز مشکل و مصیبت دیگری است. می‌توان با آزمون و خطا و آسیاب کردن چندباره قهوه و مشاهده نتیجه به میزان درشت یا ریزی مورد نیاز دانه‌های قهوه پی برد. بنابراین یکی از دلایل کف نکردن قهوه در اسپرسو ساز فیلیپس اندازه نامناسب دانه‌های قهوه است.

چرا اسپرسوساز فیلیپس کف نمی دهد

محصول مرتبط: خرید اسپرسوساز ep3246

3. سرد بودن آب؛ دلیل کف نکردن عصاره خروجی قهوه در اسپرسوساز فیلیپس

اگر آب درون اسپرسوساز به اندازه کافی داغ نشود، بهانه‌ای برای به اندازه کف نکردن نوشیدنی قهوه خروجی از اسپرسوساز فیلیپس به دست می‌آید. به عبارتی اگر آب درون اسپرسوساز فیلیپس به اندازه کافی داغ نشود، عصاره‌گیری از قهوه به اندازه کافی انجام نمی‌شود و در نتیجه فومی که مورد نظر ماست نیز تولید نمی‌شود. بنابراین یکی از مواردی که به هنگام کف نکردن قهوه در اسپرسو ساز فیلیپس باید تست کنید، دمای آب خروجی از دستگاه است! اگر متوجه شدید که عصاره قهوه خروجی از اسپرسوساز فیلیپس، به اندازه کافی داغ نیست، ممکن است به یکی از دلایلی باشد که در ادامه متن ذکر می‌کنیم.

عدم درست کار کردن المنت‌ها، وجود رسوب در دستگاه که مانع انتقال گرما و حرارت به آب موجود درون منبع اسپرسو ساز فیلیپس می‌شود. همچنین در صورتی که سنسورهای اسپرسوساز فیلیپس دچار مشکل شده باشند، دمای آب به درستی تشخیص داده نمی‌شود. در نتیجه دستگاه در محاسبه دمای آب دچار خطا می‌شود و ممکن است آب را در حالی که به اندازه کافی داغ نشده‌ است برای آماده کردن نوشیدنی قهوه مورد استفاده قرار دهد.

علل کف نکردن اسپرسوساز فیلیپس

محصول مرتبط: خرید اسپرسوساز ep2231

4. کم شدن فشار آب خروجی؛ از دلایل اصلی کف نکردن قهوه در اسپرسوساز فیلیپس

کم بودن فشار آب خروجی در دستگاه اسپرسو ساز فیلیپس یکی از دلایل اصلی داشتن قهوه بی‌کیفیت است. می‌توان گفت در اکثر مواقع، علت کم بودن فشار آب خروجی از دستگاه اسپرسوساز فیلیپس، یکی از موارد رسوب یا جرم گرفتن دستگاه اسپرسوساز فیلیپس، آسیب دیدن مخزن اسپرسو ساز و نشتی داشتن، از هم پاشیدگی اتصالات و پارگی داشتن آن‌ها، کم آب بودن مخزن اسپرسوساز فیلیپس و خراب شدن پمپ اسپرسوساز فیلیپس است. برای حل کم فشار بودن آب خروجی اسپرسوساز بهتر است ابتدا برعکس مواردی را که ذکر کردیم چک بفرمایید و از سلامت دستگاه اسپرسوساز فیلیپس اطمینان حاصل نمایید. به عنوان مثال ابتدا آب درون مخزن آن را چک کنید و… .

دلیل کف نکردن اسپرسو

5. قدیمی شدن اسپرسوساز؛ دلیل اصلی کف ندادن اسپرسوساز

اگر سال‌هاست که از اسپرسوساز قدیمی استفاده می کنید بدیهی است که قطعات آن به تدریج دچار فرسایش شود. کف نکردن اسپرسوساز هم ممکن است به دلیل قدیمی شدن و فرسودگی قطعات داخلی آ« باشد که ممکن است در هر اسپرسوساز با هر برندی رخ بدهد. چنانچه اسپرسوساز شما خراب شده و مدت هاست از آن استفاده می کنید تعمیر آن هزینه زیادی می طلبد که به جای این هزینه می توانید یک اسپرسوساز نو بخرید. با خرید اسپرسوساز ep5443 فیلیپس، اسپرسوساز فیلیپس ep54447 و اسپرسوساز فیلیپس مدل ep2220 دیگر چنین مشکلی را تجربه نخواهید کرد.

جمع‌بندی

اسپرسوساز فیلیپس یک دستگاه پرطرفدار برای آماده کردن عصاره قهوه است که در اکثر مواقع از آن انتظار تولید کردن یک نوشیدنی قهوه پر از کف را داریم. گاهی اوقات پیش می‌آید که کف کافی روی نوشیدنی قهوه به دست آمده از دستگاه اسپرسوساز فیلیپس به وجود نمی‌آید. دلیل کف ندادن اسپرسوساز فیلیپس شامل موارد مربوط به دستگاه یا قهوه می‌شود. به عنوان مثال اگر قهوه به خوبی آسیاب نشده باشد و دارای دانه‌های درشت باشد، عصاره قهوه یا اسپرسو به دست آمده از آن، آبکی و بدون کف است، یا دارای کف بسیار کمی است.

اگر قهوه خیلی زیاد آسیاب شده باشد و دارای دانه‌های ریزی باشد، عصاره قهوه به وجود آمده از آن دارای کف زیادی است. در بعضی از موارد مشکلی در سیستم اسپرسوساز فیلیپس به وجود می‌آید که لازم است تعدادی از موارد درمورد دستگاه و نحوه تعمیر آن چک شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایندگی محصولات فیلیپس

فیلیپس هوم | Philips-home نمایندگی برند فیلیپس ، عرضه کننده کلیه محصولات این برند با کیفیت ، از جمله انواع لوازم خانه و آشپزخانه فیلیپس و لوازم بهداشتی و شخصی برقی با بهترین قیمت می باشد. به همراه خرید محصولات فیلیپس گارانتی 24 ماهه شرکت ایران فیلیپس را دریافت خواهید کرد. برای خرید اینترنتی آنلاین و خرید حضوری لوازم خانگی فیلیپس با بهترین قیمت با ما در تماس باشید.

آدرس :

خیابان ری سه راه امین حضور پاساژ امین حضور طبقه همکف پلاک 31

تلفن ثابت :

02136628311

تلفن همراه :

09128457865

ایمیل :

info@philps-home.com

اسکرول به بالا