علت کار نکرد غذاساز فیلیپس

چرا غذاساز فیلیپس روشن نمی شود؟ | علت کار نکردن غذاساز فیلیپس

غذاساز فیلیپس از کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه است که برای پوره کردن، خرد کردن، مخلوط کردن و ورقه ورقه کردن میوه یا مواد غذایی استفاده می‌شود. با خرید غذاساز فیلیپس می‌توان انواع غذا از سالاد گرفته تا سوپ، انواع شیرینی و کیک را به راحتی درست کرد. اما این وسیله برقی ممکن است بر اثر عوامل مختلفی کار نکرده یا روشن نشود. اگر می‌خواهید دلیل کار نکردن غذاساز فیلیپس را بدانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا روش‌های رفع مشکل کار نکردن غذاساز فیلیپس، نحوه جلوگیری کار نکردن این دستگاه کاربردی را بررسی کنیم.

چرا غذاساز فیلیپس کار نمی کند

دلیل روشن نشدن غذاساز فیلیپس

یکی از دلایل روشن نشدن غذاساز فیلیپس، سوختن فیوز است که در این صورت برق به غذاساز نرسیده و دستگاه غذاساز فیلیپس کار نخواهد کرد. علاوه بر فیوز، خرابی پریز برق هم باعث کار نکردن غذاساز می‌شود. برای اطمینان از سالم بودن دستگاه می‌توانید آن را به پریز دیگر وصل کنید که در این شرایط اگر دستگاه غذاساز روشن شود یعنی سالم است و پریز آشپزخانه شما خراب شده و مشکل دارد. یکی دیگر از دلایل کار نکردن و روشن نشدن غذاساز فیلیپس، قطع بودن سیم برق آن است. چنانچه سیم برق غذاساز فیلیپس در اثر کشیدن یا عوامل دیگر قطع شود، برق به دستگاه نرسیده و غذاساز روشن نخواهد شد. بهتر است در صورت کار نکردن غذاساز سیم برق آن را بررسی کنید. اگر سیم برق غذاساز فیلیپس قطع شده باشد باید آن را تعویض نمایید.

دلیل روشن نشدن غذاساز فیلیپس

یکی از عوامل مهم کار نکردن غذاساز خرابی موتور آن است که این مشکل کمتر ممکن است در غذاساز فیلیپس اتفاق بیفتد. چون در این دستگاه از با کیفیتترین قطعات استفاده می‌شود. به منظور بررسی خرابی موتور غذاساز می‌توانید آن را به برق وصل کنید و یکی از دکمه‌های کنترل را فشار دهید. چنانچه غذاساز روشن نشد یا صدایی از آن شنیده نشد، به احتمال زیاد موتور آن خراب شده است. در صورت خرابی موتور آن را به نمایندگی رسمی فیلیپس ببرید و از گارانتی دستگاه استفاده کنید. از دیگر علل روشن نشدن غذاساز فیلیپس می‌توان به خرابی دکمه‌های کنترل یا سوئیچ آن اشاره کرد. دکمه‌های کنترل که عمل روشن و خاموش کردن غذاساز را انجام می‌دهند؛ در صورتی که خراب شوند غذاساز کار نمی‌کند. پس از اطمینان نسبت به متصل بودن غذاساز به برق بهتر است دکمه‌های خاموش روشن را بررسی کنید تا از سالم یا خراب بودن دکمه‌های غذاساز اطمینان حاصل نمایید.

رایج‌ترین علت روشن نشدن غذاساز فیلیپس

دلیل رایج روشن نشدن غذاساز فیلیپس، گیر کردن مواد غذایی داخل غذاساز است. برای رفع این مشکل بهتر است ابتدا دستگاه را از برق بکشید و درب آن را باز کنید. سپس بررسی نمایید که مواد غذایی بین تیغه‌های غذاساز گیر نکرده باشد. موردی که خیلی افراد در این خصوص به آن توجه نمی‌کنند قرار دادن حجم زیاد مواد غذایی یا فشرده کردن مواد غذایی است که این عامل باعث کار نکردن هر نوع غذاساز می‌شود. همچنین اگر غذاساز را بعد از هر بار استفاده به خوبی تمیز نکنید، مواد غذایی خرد شده داخل غذاساز باقی مانده و گیر می‌کند که باعث خرابی موتور و سایر اجزای داخلی غذاساز می‌شوند. به این ترتیب غذاساز کار نکرده و عملکرد صحیحی نخواهد داشت. چنانچه هنگام استفاده با این مشکل مواجه شدید، دستگاه غذاساز فیلیپس را از برق بکشید و بعد تمام مواد غذایی باقی مانده را از دستگاه خارج کنید و غذاساز را به خوبی بشویید و سپس از آن استفاده نمایید.

چرا غذا ساز فیلیپس روشن نمی شود

مهم‌ترین علت روشن نشدن غذاساز فیلیپس

تقریبا به تمام عواملی که باعث روشن نشدن و کار نکردن غذاساز فیلیپس می‌شوند، اشاره کردیم. در میان این عوامل یکی از علت‌ها از همه مهم‌تر است و ممکن است خیلی از افراد به آن توجه نکنند و این مشکل فقط شامل غذاساز فیلیپس نمی‌شود. این علت، استفاده نادرست از غذاساز است. چنانچه تمام اجزای غذاساز را به درستی سرجایش قرار ندهید از ظرف غذاساز گرفته تا تیغه و درب آن، این دستگاه روشن نخواهد شد.

کار نکردن غذاساز به علت نصب نشدن صحیح قطعات در واقع یک نکته ایمنی در غذاسازها است و شرکت‌های سازنده غذاساز برای افزایش ایمنی مشتریان خود، غذاساز را به گونه‌ای ساخته‌اند که اگر قسمت‌های مختلف غذاساز به درستی سرجایشان قرار نگیرند، دستگاه روشن نشود. پس بهتر است قبل از روشن کردن غذاساز، برای شروع به کار حتما یک بار بررسی کنید که تمام اجزای غذاساز به درستی سر جایشان قرار گرفته باشند.

چگونه از بروز مشکل کار نکردن غذاساز فیلیپس جلوگیری کنیم؟

با نگهداری مناسب از غذاساز فیلیپس می‌توانید در مدت زمان طولانی‌تری از این وسیله کاربردی در آشپزخانه استفاده کنید. برای این منظور قسمت‌های داخلی و خارجی دستگاه را به طور منظم و بعد از هر بار استفاده تمیز کنید. از قرار دادن مواد غذایی سخت یا روغنی به داخل دستگاه غذاساز اجتناب کنید چون این مواد به مرور باعث کند شدن دستگاه شده و تمیز کردن غذاساز را برای شما مشکل می‌کنند. مواد غذایی را به اندازه‌های مناسب و تا حد امکان کوچک تقسیم و خرد کنید.

جلوگیری از خراب شدن غذاساز فیلیپس

از قرار دادن دستگاه غذاساز فیلیپس در محیط مرطوب خودداری کنید. قرار دادن دستگاه در جای خشک و خنک به عملکرد بهتر دستگاه کمک می‌کند. از وارد شدن ضربه به غذاساز جلوگیری کنید. با رعایت این نکات ساده تا سال‌ها بدون نیاز به تعویض یا تعمیر غذاساز فیلیپس تا مدت‌ها از آن استفاده خواهید کرد. اگر هم به تازگی غذاساز فیلیپس را خریداری نموده‌اید بهتر است دفترچه راهنمای غذاساز فیلیپس را مطالعه کنید تا با آموزش استفاده از غذاساز فیلیپس با نحوه کار دستگاه آشنا شده و به درستی از آن استفاده نمایید.

 

کلام آخر

عوامل خرابی دستگاه غذاساز فیلیپس را بررسی کردیم و گفتیم که چگونه غذاساز فیلیپس را تست کنید تا از علل خرابی آن را پیدا کنید. در انتها روش جلوگیری از کار نکردن غذاساز فیلیپس را هم بیان کردیم. با خرید غذاساز فیلیپس از نمایندگی فیلیپس می‌توانید در صورت روشن نشدن و کار نکردن دستگاه آن را به نمایندگی ارجاع دهید و از گارانتی دستگاه استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایندگی محصولات فیلیپس

فیلیپس هوم | Philips-home نمایندگی برند فیلیپس ، عرضه کننده کلیه محصولات این برند با کیفیت ، از جمله انواع لوازم خانه و آشپزخانه فیلیپس و لوازم بهداشتی و شخصی برقی با بهترین قیمت می باشد. به همراه خرید محصولات فیلیپس گارانتی 24 ماهه شرکت ایران فیلیپس را دریافت خواهید کرد. برای خرید اینترنتی آنلاین و خرید حضوری لوازم خانگی فیلیپس با بهترین قیمت با ما در تماس باشید.

آدرس :

خیابان ری - سه راه امین حضور - مجتمع تجاری خلیج فارس - طبقه منفی ۱ - واحد ۱۳۶

تلفن ثابت :

021-33546137

تلفن همراه :

09128457865

ایمیل :

info@philps-home.com

اسکرول به بالا