علت روشن نشدن سرخ کن بدون روغن فیلیپس چیست؟

۴ علت روشن نشدن سرخ کن بدون روغن فیلیپس

شاید شما هم یک سرخ کن بدون روغن از برند فیلیپس خریده باشید و بعد از استفاده طولانی مدت با مشکل مواجه شوید. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر وسیله برقی پیش بیاید، روشن نشدن آن است. روشن نشدن سرخ کن فیلیپس هم بدون علت نیست. ما در فیلیپس هوم به عنوان نمایندگی رسمی فیلیپس با بررسی موارد متعدد و مشکلات فنی که در ادامه بیان می‌کنیم به شما کمک می‌کنیم تا دلیل روشن نشدن سرخ کن فیلیپس را به راحتی در خانه پیدا کنید. بدون این که نیاز باشد دستگاه سرخکن خود را به تعمیرکار لوازم برقی و خانگی بدهید، خودتان بتوانید مشکلات سرخ کن فیلیپس را تشخیص دهید سپس آن را عیب‌یابی و تعمیر کنید. هر کدام از این موارد ممکن است علت خاموش شدن سرخ کن فیلیپس نیز باشد.

حل مشکل روشن نشدن سرخ کن بدون روغن فیلیپس

سرخ کن فیلیپس که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ ممکن است برای مصارف مختلف آشپزی و پخت انواع غذا مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه هم همانند سایر دستگاه‌های برقی ممکن است با مشکلاتی روبه رو شود که یکی از این مشکلات روشن نشدن سرخ کن و یا خاموش شدن سرخ کن فیلیپس است. اغلب این مشکلات به دلیل عدم تامین نیروی الکتریکی لازم در دستگاه سرخ‌کن ایجاد می‌شود. برای این که بتوانید این مشکل را به راحتی حل کنید؛ بهتر است ابتدا دلیل اصلی آن را شناسایی کنید و بررسی کنید که قطع شدن یا اتصالی از کدام بخش دستگاه نشات می‌گیرد. در ادامه دلایل روشن نشدن سرخ کن فیلیپس و روش حل مشکل روشن نشدن سرخ کن بدون روغن فیلیپس را با جزئیات بیشتر بررسی می‌کنیم.

چرا سرخ کن فیلیپس روشن نمیشه

دلایل روشن نشدن سرخ کن بدون روغن فیلیپس

همان طور که از نام لوازم برقی خانگی پیداست، به واسطه نیروی الکتریکی کار می‌کنند. به همین دلیل روشن نشدن آن‌ها مبنی بر نداشتن نیروی الکتریکی لازم برای روشن شدن دستگاه است. این مشکل می‌تواند مربوط به خرابی یکی از قطعات داخلی دستگاه یا حتی عوامل خارجی باشد. در حالت کلی، قدم اول برای شناسایی علت روشن نشدن سرخ کن فیلیپس این است که برق خانه خود را بررسی کنید و از قطع نبودن آن اطمینان حاصل نمایید. همچنین باید بررسی کنید که فیوز نپریده باشد. از دلایل کار نکردن سرخ کن فیلیپس می‌توان این موارد را برشمرد:

  1. قطعی در اتصالات برق سرخ کن بدون روغن فیلیپس
  2. خرابی خازن دستگاه سرخ کن
  3. ایراد و مشکل در ترموستات سرخ کن
  4.  خرابی میکروسوئیچ درب دستگاه سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس

چرا سرخ کن فیلیپس روشن نمیشه

۱. قطعی در اتصالات برق دستگاه؛ علت رایج روشن نشدن سرخ کن فیلیپس

جهت شناسایی علت روشن نشدن سرخ کن فیلیپس، بهتر است ابتدا تمامی اتصالات برق دستگاه را چک نمایید. به این معنا که برق خانه، پریز، دوشاخه و‌ سیم‌های برق را بررسی نمایید تا از قطع نبودن اتصال برق از بیرون و داخل دستگاه اطمینان پیدا کنید. چون هر گونه قطعی در اتصالات برق موجب می‌شود که نیروی الکتریکی لازم برای دستگاه سرخ کن تامین نشود. به همین جهت توصیه می‌کنیم ابتدا فیوز و برق خانه را چک کنید. اگر برق و فیوز قطع نبود می‌توانید سرغ بررسی پریز برق بروید. ممکن است قطعی اتصال برق به دلیل خرابی پریز باشد. در صورتی که پریز هم سالم بود، به دقت سیم برق و دو شاخه را چک کنید تا از عدم قطعی آن‌ها اطمینان بیابید. اگر هم پریز خراب بود از برق‌کار بخواهید آن را بررسی کند. اگر قطعی ناشی از سیم برق دستگاه یا دو شاخه باشد، باید آن‌ها را تعویض نمایید.

۲. مشکل ترموستات در سرخ کن بدون روغن فیلیپس؛ دلیل کار نکردن سرخ کن فیلیپس

قطعه ترموستات که وظیفه کنترل حرارت سرخ کن را بر عهده دارد، در صورت خراب شدن باعث می‌شود که حرارت دستگاه به طور افزایش و غیرقابل کنترل زیاد شود. در چنین حالتی دستگاه به طور خود به خود خاموش می‌شود و دیگر روشن نخواهد شد. همچنین خرابی ترموستات منجر به این امر می‌شود که حرارت دستگاه به حد مورد نظر نرسیده و در نتیجه کار نکند. در صورتی که ترموستات دستگاه سرخ کن خراب شد، بهتر است آن را تعویض کنید تا به دیگر قطعات دستگاه هم آسیبی وارد نشود. برای این کار بهتر است تعویض ترموستات را به تعمیرکاری مجرب و حرفه‌ای بسپارید.

نشانه خراب شدن سرخکن فیلیپس

۳. مشکل و ایراد در برد الکتریکی سرخ کن فیلیپس؛ دلیل روشن نشدن سرخ کن فیلیپس

برد الکتریکی از ازای اصلی هر وسیله برقی است که عملکرد تمام قطعات دستگاه را کنترل می‌کند. در صورت خراب شدن برد دستگاه سرخ کن دیگر نمی‌توانید از این وسیله کاربردی برای آشپزخانه استفاده کنید. چنانچه برد الکتریکی به هر دلیلی به درستی کار نکند و خراب شود، دیگر قطعات هم به درستی کار نکرده و در نتیجه دستگاه سرخ کن Philips روشن نخواهد شد. همانند ترموستات باید تعمیر برد را هم به تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید تا در صورت خرابی آن را تعویض نماید.

۴. خرابی میکروسوئیچ درب سرخ کن فیلیپس

یکی از اجزای هواپز فیلیپس میکروسوپیچ است که باعث بسته ماندن درب سرخ کن و پخت آسان غذا می‌شود. در واقع با قطعه میکروسوئیچ درب سرخ کن می‌توانید درب آن را قفل کنید. تا وقتی که قطعه میکروسوئیچ، درب سرخ‌کن را به خوبی قفل نکند، دستگاه سرخکن شروع به کار نخواهد کرد. بنابراین در صورت روشن نشدن سرخ کن بدون روغن فیلیپس، حتما قفل شدن درب دستگاه را به خوبی چک نمایید. درصورتی که این قطعه مهم در سرخ کن فیلیپس خراب شده باشد باید آن را تعویض نمایید.

دلایل روشن نشدن سرخ کن فیلیپس

راه‌های پیشگیری از خراب شدن سرخ کن بدون روغن فیلیپس

در صورت رعایت نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم می‌توانید از خراب شدن سرخ کن بدون روغن فیلیپس جلوگیری نمایید. نکته اول در خصوص نگه‌داری صحیح از سرخ‌کن بدون روغن فیلیپس این است که بعد از هر بار استفاده،‌ سرخ کن را از برق جدا نموده، محفظه آن را خالی کنید و بعد به خوبی محفظه سرخ کن را بشویید. سعی کنید سرخ کن را در محلی که از نور مستقیم خورشید دور است، قرار دهید. همچنین سعی کنید سرخ‌کن به اندازه ۲۰ سانتی متر از هر طرف فاصله داشته باشد و از پرده و سایر مواد قابل اشتعال به دور باشد.

پیشگیری از خرابی سرخ کن فیلیپس

به طور مرتب بعد از هر بار پخت غذا، محفظه روغن را خالی نمایید تا از باقی ماندن روغن سوخته روی ظرف و تیره شدن آن جلوگیری نمایید. قسمت داخلی دستگاه سرخ کن بدون روغن فیلیپس را که قابل شستشو هستند با آب گرم و مایع ظرفشویی مناسب بشویید و قسمت خارجی دستگاه را هم به خوبی تمیز نگه‌دارید. تا جای ممکن مواد غذایی یخ زده را داخل سرخ‌کن قرار ندهید. برای اینکه بتوانید از حداکثر عملکرد سرخ کن فیلیپس استفاده کنید می‌توانید زمان و دمای پخت غذا را متناسب با همان غذا انتخاب کنید. در نهایت هم توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه سرخ کن را در معرض رطوبت و نفوذ آب قرار ندهید. در صورت تمامی این نکات و استفاده صحیح مطمئن باشید که تا مدت‌ها بدون مشکل می‌توانید از سرخ کن فیلیپس استفاده کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «۴ علت روشن نشدن سرخ کن بدون روغن فیلیپس»

  1. مهدی سلامت

    من دوهفته س سرخ کن فیلیپس خریدم و چندین بار ازش استفاده کردم ولی امروز ک ب برق زدم خود ب خود خاموش و روشن و در نهایت خاموش شد …نمیدونم علت چیه؟برق ساختمان هست ولی بعید میدونم ب این زودی بخواد ترموستات یا بردو و میکروسوئیچ دستگاه بخواد خراب بشه ،نمیدونم چیکار کنم ؟؟؟؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایندگی محصولات فیلیپس

فیلیپس هوم | Philips-home نمایندگی برند فیلیپس ، عرضه کننده کلیه محصولات این برند با کیفیت ، از جمله انواع لوازم خانه و آشپزخانه فیلیپس و لوازم بهداشتی و شخصی برقی با بهترین قیمت می باشد. به همراه خرید محصولات فیلیپس گارانتی 24 ماهه شرکت ایران فیلیپس را دریافت خواهید کرد. برای خرید اینترنتی آنلاین و خرید حضوری لوازم خانگی فیلیپس با بهترین قیمت با ما در تماس باشید.

آدرس :

خیابان ری - سه راه امین حضور - مجتمع تجاری خلیج فارس - طبقه منفی ۱ - واحد ۱۳۶

تلفن ثابت :

021-33546137

تلفن همراه :

09128457865

ایمیل :

info@philps-home.com

اسکرول به بالا